סיפור חיי סבא דב גליק - פרק ג

בתקופת השירות הצבאי סבא שירת בפיקוד הדרום בועדת שביתת הנשק המצרית בעוג'ה אל חפיר (ניצנה היום) וגם בועדת שביתת הנשק בחזית הסורית והלבנונית. לאחר שסבא השתחרר מצה"ל חזר לרעננה לעזור להוריו להתפרנס. סבא עבד עבודה פיזית קשה מאוד, סבלות, בניין. אביו הצליח להקים לול עופות וסבא שלי הצטרף לעבודה בלול והרחיב את המשק בתקופה זאת אביו של סבא רכש ברעננה חנות והפך לשוחר עצמאי ומסר את הלול לאחריותו של סבי.
סבא הגדיל את הלול והפך להיות אחד הלולנים הגדולים ברעננה.
בתקופה זאת נבחר בתור חבר הנהלה באגודה חקלאית שהייתה קיימת ברעננה ונקראה אגר"ה. סבי יזם ודחף להקמת ממגורה גדולה המכילה מזון לעופות אשר עומדת עד היום ברעננה.
סבי הכיר את סבתי רינה וב1954 התחתנו.
סבתי רינה היא ילידת רעננה בת לראשוני רעננה ואביה היה מנהל הספרייה ברעננה, סבתי הייתה עוזרת בספרייה ובאחד מביקוריו של סבא בספרייה הכירו, התאהבו והתחתנו. סבי החרוץ שתל פרדס במו ידיו כדי להגדיל את ההכנסה המשפחתית. את הפרדס סבא מכר כדי לרכוש דירה שבה הוא גר עד היום עם סבתי.
ב1956 נולדה דודתי דיצה הבת הבכורה של סבא וזה דרבן את סבא להרחיב את הכנסותיו. סבא נכנס כשותף בארגון נהגי רעננה רכש משאית ונהג. ב1959 נולדה אמי ידידה וסבא הפך כבר לאבא רציני. ב1963 הציע דודו צבי לורבר שהיה בעל בית קירור מסחרי בת"א לנהל את המקום במקומו. ב1968 סבא ודודו הקימו מפעל לשימורי בשר עבור צהל.
ההצעה קסמה לסבא והתקבלה החלטה חיובית. סבא עבד סביב השעון בבית הקירור ובלולים. ב1972 נולדה דודתי שירה. ב1978 הקים סבא החליט למכור את הלול ובזה הסתיימה הקריירה החקלאית.סבא המשיך לנהל את בית קירור עד שיצא לגמלאות. כל הבנות התחתנו והקימו משפחות. סבא וסבתא התעשרו באחד עשר נכדים.